dijous, 8 d’abril del 2010

Ciudem el planeta: compromisos


Les escoles que han treballat el projecte "Cuidem el Planeta" han presentat els seus compromisos a la Conferència Catalana celebrada el 9 d'abril al Centre Unesco de Catalunya (Unescocat), Barcelona.

L'escola Sant Feliu de Cabrera de Mar ha realitzat la seva Conferència escolar (19 de març) i ha assistit a la Conferència Catalana amb 3 alumnes de 1r ESO i un professor, amb la següent Carta de compromisos:

Temàtiques tractades a la Conferència Escolar del 19 de març, amb 6 alumnes de l'Equip verd:

-La reducció dels residus i la contaminació atmosfèrica.

-El foment de bones practiques ecològiques a l’escola: l’hort i la jardineria.

-L’alimentació saludable.

Compromisos i accions seleccionades pel centre durant la Conferència escolar:

Compromís 1: Reducció i separació dels residus a l’escola.

Accions: Reducció de l’ús del paper (fotocòpies x 2 cares, intranet + e-mail famílies, exàmens i quaderns d’exercicis a 2 cares), reutilització del paper a les aules, separació de paper, envasos i deixalles a les aules, menjador, despatxos i passadissos del centre; promoció d’embolcalls sostenibles (tupper o boc’n roll, per exemple) per a reduir plàstics i paper alumini.

On? : A les aules, menjador, secretaria, patis i despatxos.

Com? : Foment d’aquestes accions als claustres, a l’administració i en la mesura dels possibles en àmbit familiar.

Quan? : Durant tot el curs escolar.


Compromís 2: Bones pràctiques ecològiques a l’escola: l’hort i la jardineria.

Accions: Cultiu de plantes aromàtiques i aliments, reg de plantes de testos i del jardí, neteja d’espais verds (males herbes, deixalles), participació dels alumnes en el comitè ambiental.

On? : Patis. Com? : Foment d’aquestes accions als claustres, administració i a les famílies. Quan? : Durant tot el curs escolar, però especialment en horari de menjador.

Compromís 3: Cap a una alimentació saludable.

Accions: Foment d’aliments sans, especialment esmorzars i berenars. Es predica a favor de l’entrepà amb embotit i la fruita, per exemple, abans que la “bollería” industrial.

El control trimestral també recull aquests aspecte, a més de l’embolcall (veure compromís 2). Als picnics i al menú diari s’ofereixen varietat d’aliments en base a una experta dietista; tallers de formació.

On? : A les aules, menjador, activitats extraescolars, secretaria i patis. Com? : Foment d’aquestes accions als claustres, administració i a les famílies. Control trimestral dels aliments de l’esmorzar. Cuina pròpia i menú a consciència. Quan? : Durant tot el curs escolar.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada